Bernie63

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  • Thank you very much for all the contributions. I would like to clarify my question again here. How can I allow the site? You can click on the field during the purchasing process but it doesn’t respond. Why can’t you allow the site to be trustworthy during the purchasing process? Throwing out Internet Security solves the “nice and dirty” problem, but it doesn’t answer my question.

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  • My Security

  • Hello

    I am protected with My Security from Swisscom. Too well protected. Last week I wanted to buy 2 tix for the Campions League online when the system blocked me. Allow site didn’t respond so someone else bought my 2 Tix. Why couldn’t I trust the site during the purchase process? Where else can I do this if not during the purchase. How can I avoid this hurdle in the future?

    Thanks in advance.

    Kind regards
    Mark

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    • Am besten gleich den F-Secure Support anfragen, denn der Swisscom Support kennt diese Dritthersteller-Produkt auch nicht, also sollte man sich die aktuell Mail-Migrations-bedingten gewaltigen Warteschlangezeiten an der Swisscom Hotline lieber gleich einsparen 🙂

  • Hello r00t

    Thank you very much. I’m back and I had device encryption enabled. I have a Windows 11 version. So far so good. I’m already relieved. But I don’t notice anything about this device encryption, or should I?

    Regarding Find My Device, you helped me a lot. This was disabled for me and is now enabled.

    So next time I’ll go on vacation with more peace of mind. Without secret service.

    Thanks and greetings

    Bernie

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    • r00t has responded to this post.
    • Hello r00t

      Thank you for this suggested solution. I think I have found the solution there. Since I’m currently on vacation (away from WiFi and a good network), I’ll take a closer look at the matter when I return and follow the steps.

      I thank you.

      Greeting

      Bernie

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    • Hello r00t

      It’s an HP notebook. The notebook is protected, but as you mention, my __ search function is quite good, and that’s exactly what I’m looking for on a Windows computer. If I understand correctly, there is nothing similar. Protecting it is ok, but we both know that if the notebook falls into the wrong hands, then it will be late if the Find My __ function doesn’t exist. What do you advise me to do if the situation arises?

      Bitlocker on Windows? Is this thing in the control panel?

      Thanks and greetings

      Bernie

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    • Theft notebook

    • Hello

      This is a purely preventive request that someone may respond to. If my iPhone is stolen, I can “shoot it down” as soon as I notice the theft.

      I often take my notebook with me on vacation. My data is on Swisscom’s MyCloud. What should be done in the event of theft so that the robbers cannot cause any damage?

      Kind regards

      Bernie

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        • Solutionselected by JanineZ

        Hi @Bernie63,

        Mehr Informationen zur Geräteverschlüsselung bzw. Bitlocker findest du hier. Beachte, dass Windows 10 Home dies nicht unterstützt, Windows 11 sollte es, glaube ich, in allen Versionen können. (Bitte korrigiert mich).

        Bei Microsoft heisst die Gerätefinde Funktion übrigens “Mein Gerät suchen”.

        Alle Computer haben aber im Vergleich mit einem Smartphone aber ein Problem: Die Funktion greift nur, wenn dein Gerät mit dem Internet verbunden ist. Für ein Smartphone ist dies kein Problem, aber die allermeisten Laptops haben keine eingebaute Mobilfunkfunktionalität - sprich, du kannst schon auf Sperren klicken, solange der Dieb aber nicht doof genug ist, ein Ethernetkabel anzuschliessen oder das Gerät mit einem WLAN zu verbinden, passiert gar nichts.

        Darum ist in diesem Fall Prävention King. Ist die Festplatte nicht verschlüsselt, hat ein geübter Windows-Admin das Benutzerpasswort in unter 5 Minuten zurückgesetzt und vollen Zugriff auf dein Benutzerkonto (es gibt da diverse Methoden). Alternativ könnte er auch kurz die SSD/Festplatte ausbauen und direkt die Daten absaugen. Wenn du myCloud Desktop nutzt, sind diese wie ganz normale Dateien von der Festplatte auslesbar. (Kannst ja mal dein Laptop vom WLAN trennen und schauen, was du alles siehst - genau das hat ein potenzieller Dieb vor sich)

        Wenn du aber die Festplatte verschlüsselst, ist das Ganze schon schwieriger. Ein 0815 Dieb hat keine Chance. Wie es bei Geheimdiensten aussieht, weiss ich nicht, aber ich gehe jetzt mal davon aus, dass du kein Ziel von Geheimdiensten bist 😉.

        Was es auf Windowsgeräten, soweit ich weiss, nicht gibt, ist die Aktivierungssperre. Falls jemand mein iPhone oder MacBook klaut und ich es als verloren markiere, ist es für den Dieb wertlos. Denn jedes Applegerät überprüft auch nach einem vollständigen Reset mit den Apple-Servern, ob es bereits jemandem gehört. Ist dies der Fall, muss man sich mit der Apple-ID des Vorbesitzers anmelden. Kann man das nicht, hat man einen schönen Briefbeschwerer.

        Meine Geräte sind komplett verschlüsselt und mit EFI(BIOS) Passwort versehen. Zudem haben alle auf der Unterseite einen Kleber mit einem QR-Code, mit einer E-Mail-Adresse und der Bitte, das Gerät zu retournieren, da es für den Dieb wertlos sei.

        Was aber nun tun, wenn ein Gerät gestohlen wird und die Festplatte nicht verschlüsselt ist? Dann musst du davon ausgehen, dass alle Daten auf dem Gerät potenziell kompromittiert sind. Will heissen:

        - Alle Passwörter ändern und Sessions beenden (heisst auf den meisten Seiten “überall abmelden” oder “bei allen Geräten abmelden”)

        - Falls du vertrauliche Daten auf dem Gerät hattest, Urheber informieren

        - Dich darauf gefasst machen, dass die Daten gegen dich verwendet werden können (ID-Kopien sind da z.B sehr heikel)

        In jedem Fall:

        - Anzeige gegen unbekannt eröffnen (wird deine Versicherung, vermutlich ohnehin verlangen)

        Wie du siehst, erspart dir im Falle eines Diebstahls die vollständige Verschlüsselung deines Systems eine grosse Menge an Ärger.

        Last but not least: Wird dir beim Einrichten ein privater Schlüssel/Wiederherstellungscode angezeigt, bewahre diesen gut und an einem sicheren Ort auf. Falls sich Windows mal ins Knie schiesst oder du deinen Laptop reparieren (lassen?) musst, wirst du mir danken 😉.

        LG

        r00t

    • Perfect, that would have been the solution too. I had already uninstalled the app, now I am separated from myCloud and can therefore delete the data on the old notebook.

      I thank you.

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    • New notebook

    • I would like to install and start using my new notebook, but I’m unsure about the individual steps. I have saved my data (files, photos, music) in the myCloud, but I work on my old notebook with data from file explorer, which it constantly synchronizes to the cloud.

      My plan:

      1. myCloud Install desktop on new notebook.

      2. Wait until my data is on the desktop of the new notebook.

      3. Work

      4. Resetting the old notebook and this is exactly where I’m afraid I’m doing something wrong, because the reset deletes the data (synchronization) in the cloud and therefore also on my new notebook. Correctly?

      For me, this would be the easiest and most logical way to achieve my goal. I have a weekly backup (Windows) or also copied all the files onto two external hard drives, but the method via myCloud seems to me to be the most logical, the only question is the deletion on an old notebook.

      Thank you very much for a suitable schedule so that nothing goes wrong.

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      • Ich würde, nach dem die Daten alle auf dem neuen Notebook sind, MyCloud Desktop auf dem alten Notebook deinstallieren. Das löscht keine Daten und verhindert dass irgendwas synchronisiert wird, also das auf dem alten Notebook gelöschte Daten auch auf dem neuen gelöscht werden.

    • No I haven’t. Time is simply too precious to spend 60 minutes in a queue listening to music that no one listens to anymore. And the solution at Microsoft is that the hot coal is pushed back to the provider. In the case of Bluewin from Swisscom. This Amico service from Swisscom blames the problem on Microsoft. So I’m not getting anywhere. That’s why I’m trying here.

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    • Hello Pogo

      Thanks. I just tried to answer the email again. Unfortunately it’s not the length of the subject line, although that’s what was given to me as the cause of the error. Strange! I shortened this to a very short word. Without success.

      How did you solve the problem for yourself?

      Keep on rockin’ sounds good.

      Bernie63

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    • Sent items Outlook

    • I manage my emails primarily via Outlook, but also via webmail. When I write a reply to an email in Outlook, it is stored under Sent Items in the folder of my email address. This works 99 times out of 100. And these emails can also be found in webmail under sent. Over the last 2 years I have had the following problem on various occasions (including today):

      The email sent was sent, but stored under sent Items in the Outlook folder. This folder is created above iCloud folder.

      It is not possible to move the emails stored there into my folder structure.

      Server message: “Invalid RFC822 syntax (no header or body found or excessive long lines)”.

      As I said, the email is sent, but the email is not in the outbox on the webmail either. This only happens once in a hundred. But this one time is disturbing. My colleagues at Amico Plus couldn’t help me a year ago. I should contact Microsoft.

      Does anyone here have any idea what’s going wrong, why the entire email is being filed in the wrong place and how to fix it?

      Thanks and greetings

      Bernie63

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      • Hallo Bernie

        Ich habe das Problem mit den eMails von Ricardo relativ einfach beheben können:

        Die eMail von HTML nach RTF unwandeln und speichern. Danach kann man sie in jedem Ordner ablegen oder versenden/beantworten/weiterleiten ohne diese Fehlermeldung.

        Hier die Anleitung für Outlook 2010:

        1. Die eMail öffnen/doppelklicken
        2. Danach im Ribbon auf “Aktionen–>Nachricht bearbeiten”
        3. Danach im Menu auf “Text formatieren”
        4. Danach von HTML auf Rich-Text umstellen
        5. Danach auf den Speichern Knopf drücken

        Gruss Chrigu