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Benno_Lehner

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  • Dear Roman E, dear Fabio G,

    I followed your advice and bought a new, shorter “High Speed ​​HDMI cable” (1 meter long). The old cable was 1.5 meters long and was hung behind the TV when rolled up far too long. I had a longer conversation about my problem with the radio/TV specialist from Rüdisüli, Linthpark. I explained to him my connections: fiber optic cable (SAK) to the “Internet Box 2” from Swisscom, LAN connection (21 meters) to TV-Box and now the new HDMI cable. This is all up to date and should work. If problems continue to occur, I should request a new TV-Box with a higher transmission speed from Swisscom. The fact that these picture and sound dropouts mainly occur between 8:00 p.m. and 9:00 p.m. is not a pipe dream on my part, because that is when the transmission lines are at their highest or overloaded.

    Dear Gioni (User109),

    I don’t know the rooter bandwidth. I’m technical. not that knowledgeable. The TV boxes are connected to the rooter with a LAN cable. Below is the data from my Internet box from the Internet:

    Internet-Box 2

    • WiFi: Dual band 2.4 + 5 GHz
    • WLAN band steering: Automatically connected to the best WLAN network
    • Ethernet Anschluss: 4 × 1 Gbit/s
    • Integrated DECT base station for HD telephony and 2 telephone connections
    • Guest WiFi and parental controls
    • Central storage function and VPN
    • Best choice for all Swisscom Internet offers

    Dear everyone,

    A big thank you to all of you for your commitment. I’ll now test whether the new HDMI cable will solve the problem. If not, I will apply to Swisscom for a new, more powerful TV-Box, because then it can only be due to this TV-Box.

    With best regards

    Benno_Lehner

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  • Hello user109,

    Thank you very much for your feedback.

    I’m guessing it’s a fiber cable. The technical Description: Data cable U/UTP 4P 250MHz Cat 6 and it is 21 meters long.

    With best regards

    Benno

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  • TV 2.0 picture dropout

  • While I’m watching Swisscom TV 2.0 in the evening, I keep having picture interruptions. The problem has existed for a long time. Swisscom advised me to restart the rooter and/or the TV-Box every now and then or even to boot the rooter. What do you think about that?

    Greetings

    Benno

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      • Solutionselected by JoelV

      @Benno_Lehner

      Der Radio/TV Fachmann scheint mir etwas schlecht informiert zu sein. Alle unsere TV-Boxen empfangen die Signale mit derselben Bandbreite. Konkret bei einem HD Stream reichen 10 Mbit. Da du ja Fiber hast, sollte das kein Thema sein.

      Auch hast du am Abend auf dem Swisscom Netz keine reduzierte Bandbreite, das mit den überlasteten Leitungen gehört ins Land der Märchen und Sagen.

      Ich glaube darum nicht, dass es etwas mit der Fiber Zuleitung zu tun hat.

      Du schreibst, dass du mehrere TV-Boxen hast. Hast du die Aussetzer auf beiden Boxen, oder nur auf einer? Falls es nur auf einer Auftritt könntest du die Boxen auch mal tauschen um zu schauen, ob du das Problem mit der Box mitnimmst oder es stationär bleibt. Im ersten Fall müsste man dann die TV-Box für den Austausch in Betracht ziehen. Im zweiten Fall konkretisiert sich dann der HDMI Verdacht oder sonst ein Problem im Zusammenhang mit dem TV.

      Wenn es auf beiden Boxen vorkommt und wirklich nur zwischen 20 – 21 Uhr, könnte es auch sein, dass irgend ein anderer Verbraucher in deinem Netzwerk dann aktiv ist und sonst nicht? Das können z.B. Netzwerkdrucker sein oder andere Geräte. Da würde ich dann mal alles vom Netz nehmen und eines nach dem anderen wieder anschiessen und schauen, wann das Problem wieder auftritt.